Вести


Са 6. седнице Скупштине АП Војводине

Нови Сад , 25. октобар 2012.
-A A +A







Са 6. седнице Скупштине АП Војводине.

Нови Сад , 25. октобар 2012. .

Нови Сад, 25. октобар 2012. године - На данашњој, 6. седници Скупштине АП Војводине, којом је председавао председник Иштван Пастор, усвојена је Покрајинска скупштинска одлука о ребалансу буџета Аутономне Покрајине Војводине.
У свом образложењу, председник Владе Војводине др Бојан Пајтић је истакао:„Ребаланс покрајинског буџета обележен је поново, на жалост, чињеницом да није достигнут онај ниво финансијских гаранција које Војводини гарантује Устав Републике Србије. Никако не могу да се сагласим са оценама да не постоји воља за сарадњом код покрајинске Владе у парламентарној већини у Скупштини АП Војводине, да постоји воља или потреба да било ко затеже односе или ствара тензију између различитих нивоа одговорности у овој држави, напротив. Симптоматично је међутим то да ни приликом израде претходног ребаланса Републике Србије, ни приликом израде Закона о буџетском систему, ни сада приликом израде новог буџета Републике Србије нико није консултован, нико није учествовао и ни са ким се не разговара из покрајинске администрације. Већ сама чињеница да је Аутономна Покрајина Војводина  дефинисана Уставом као покрајина у овој земљи, да у њој живи двадесет седам, двадесет осам посто становништва, да она чини готово 30 одсто територије, изискује потребу за „бар разговор", бар за неком консултацијом, бар за неким констатовањем да овде неко постоји, да овде неко седи  и да овде неко заступа интересе грађана Војводине, да је изабран на неким изборима и да има легитимитет да то чини. У том смислу, питање елементарне пристојности и политичке културе, да не говоримо о одговорности, налаже консултовање, договарање. Не може се спочитавати  ономе код кога „народски речено" није ни нож ни погача, да је арогантан и да не жели да разговара, и да ствара тензију, и да инсистира на тензији, напротив. Наша рука сарадње је пружена. И када имамо проблем, ми посежемо за оним инструментима са којима располажемо. То је поступак пред Уставним судом у овој земљи.Дакле, поступамо тако како нам омогућава и Устав, како нам омогућавају правни акти ове земље, посежемо за правним и политичким инструментима које имамо. Али је крајње проблематично то што, не само да више немамо ароганцију, а имали смо ароганцију код претходне владе. Ја о томе нисам ћутао ни тада, а не желим да ћутим ни сада. Сада имамо на жалост не ароганцију, него игноранцију. Потпуно игнорисање чињенице да Аутономна Покрајина Војводина постоји и да са нама треба да се разговара и да је то елементарни ред, па макар се не слагали, макар се не договорили, макар наши предлози не били прихваћени. У том духу и у том светлу треба посматрати и ребаланс буџета. Он у себи садржи 6 милијарди мање од онога што је уставна гаранција, коју имају грађани Војводине у највишем правном акту ове земље. У том светлу треба посматрати и нашу тежњу да овај ребаланс, у оквиру онога што су биле унутрашње уштеде појкрајинске администрације, дефинише та уштеђена средства као средства која ће се улагати у развој, у оној мери у којој је то у овим економским околностима могуће, у оној мери које нам омогућавају наши финансијски ресурси. Негде око 2,1 милијарда динара су уштеде.

У претходним месецима кроз предани рад, систематски рад, успели смо да дођемо до тога да од 1. новембра за десет одсто смањујемо покрајинску администрацију. Верујем да је то пример и за друге администрације у овој земљи, и на локалном нивоу, и на републичком нивоу и очекујем да тај пример следе и други, и због тога што овакав приступ нужно са собом доноси и рационалност, и ефикасност, и економичност, у поступању и понашању администрација.Знамо сви да је хроничан проблем наше администрације вишак запослених, да је јавна потрошња нешто што треба смањивати и због тога ми и кроз овај ребаланс буџета омогућавамо да до тога на покрајинском нивоу дође, и исказујемо висок степен одговорности не само у односу на смањење јавне потрошње на покрајинском нивоу, него и на смањење јавне потрошње уопште.Овај ребаланс омогућава да више од 2 милијарде буде уложено у изградњу инфраструктуре, у отварање нових радних места, у инвестиције у пољопривреди, у ИПА програме. За реализацију ИПА програма прекограничне сарадње, важно је лобирање, важно је припремити институције, важно је обучити људе, важно је створити финансијске предуслове за учешће у тим програмима. Ми смо то до сада радили организовано, ми смо то до сада радили ефикасно, од негде 53 милиона евра, колико је Србији било намењено из програма прекограничне сарадње, у Војводину је дошло преко 40 милиона, дакле преко 87 одсто из ИПА програма намењених овој земљи дошло је у Војводину. Да нисмо били организовани, та средства не би дошла у ову земљу, јер не би било и није било довољно програма. Због тога што је Војводина лобирала, да је имала спремне програме, да је имала спремне људе, да је имала представнике у Бриселу који су лобирали за та средства, због тога смо постигли овако добар резултат.Овај ребаланс омогући ће да се емитују обвезнице од 15 милијарди, тридесетогодишње обвезнице у Развојну банку Војводине. То није потрошња. Тих 15 милијарди представљају капитал, капитал грађана Војводине, капитал који ће се наћи у Развојној банци Војводине. Републичка Влада је пре неколико дана поступила на сличан начин када је Комерцијална банка у питању, и то није криминализација. Одједном је улагање у Развојну банку Војводине криминализација. Врло  добро знамо колико је била горка пилула и колико је требало храбрости да се преузме Металс банка, и врло добро знамо да је тај предлог господина Јелашића прихваћен тада на нивоу председника државе, председника републичке Владе, председника покрајинске Владе, министра финансија, људи који су били одговорни за одржавање финансијског система у овој земљи и не може се мењати државна политика, и потпуно за 180 степени окретати истина. Ми смо ушли у ову интервенцију због тога да бисмо спасили десетине хиљада радних места, да бисмо спасили депозите грађана, јавних предузећа, правних лица у овој земљи, и то је оно што је опште позната чињеница. Не постоји банка која данас није у проблемима. У каквим проблемима се данас налази Српска банка, Привредна банка Београд? У каквим проблемима се  налази  мноштво страних банака које одлазе са овог тржишта, у каквим проблемима се налази економија уопште? Ми смо имали предлог, о коме смо доста тога чули јуче - да се инвестира 20 милијарди у гашење банке и припајање банке једној приватној домаћој банци. Са друге стране, предлог да мање, дакле 15 милијарди, буде инвестирано у банку која ће након тога бити једна од најснажнијих финансијских организација у овој земљи. Ми смо се определили за овај други приступ, потпуно одговорно, свесни тога да та Развојна банка   итекако има са оваквом интервенцијом потенцијал да буде окосница онога што будемо чинили у наредној години у програмима запошљавња, окосница онога што ћемо учинити у развојним програмима. И ја желим да кажем и грађанима Војводине да  могу бити потпуно спокојни са својом банком. Све остало је политизација. И квалификација да је докапитализација Комерцијалне банке сјајан потез, а докапитализација Развојне банке криминализација, говори поново о односу према Војводини, према Војвођанима. Говори о једном бруталном непријатељству којим се узвраћа на нашу пружену руку, и на томе им као људи који су одговорни и који итекако имају и достојанство и свој интегритет, нећемо пристати, завршио је своје излагање председник Пајтић.   Покрајински секретар за финансије Зоран Радоман говорио је о разлозима за доношење ребаланса и средствима у буџету АП Војводине. Према његовим речима, ефективни обим буџета за 2012. годину је ребалансом утврђен на нивоу од 67,6 милијарди динара. Он је за 6,14 милијарди динара мањи, односно за 8,3 одсто, у односу на актуелни буџет АП Војводине, превасходно због смањења капиталних трансфера из републичког буџета.  Зоран Радоман је рекао да на приходној страни треба додати задуживања буџета, а на расходној страни набавку финансијске имовине у вредности од 15 милијарди динара."Најважнији разлози који су условили потребу за ребаланс покрајинског буџета могу се свести на потребу усклађивања  покрајинског буџета за 2012. годину са одлуком Уставног суда Србије и новим решењима предвиђеним републичким и покрајинским прописима, који су у међувремену донети, ревидираном проценом остваривања неких облика прихода и примања до краја године. Осим тога, потребно је да се ребалансом покрајинског буџета омогући реализација предложене Покрајинске скупштинске одлуке о покретању и начину спровођења поступка емитовања дугорочних хартија од вредности, ради јачања финансијског потенцијала Развојне банке Војводине" - рекао је покрајински секретар за финансије.Скупштина Војводине усвојила је на данашњој седници Предлог да Скупштина АП Војводине буде предлагач Закона о допуни Закона о буџетском систему са текстом за предлог закона.

Иницијативу за усвајање овог предлога Скупштини АП Војводине упутила је посланичка група Савеза војвођанских Мађара, коју је образложио председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор. Потпредседник Владе Војводине и покрајински секретар за науку и технолошки развој проф. др Драгослав Петровић образложио је зашто је Покрајинска влада подржала ову иницијативу. "У име Владе Војводине очекујем да ће ова иницијатива бити прихваћена и да ћемо на тај начин показати нашу спремност да у систему ове државе остваримо оно што је интерес грађана Војводине и функционисање садашњег система Устава и пратећих закона ове државе", рекао је проф. др Драгослав Петровић и нагласио да се усвојени принципи морају поштовати. Према речима потпредседника Владе Војводине, драстично нарушавање неспорних принципа није наишло на одговарајућу реакцију оних људи који се куну у своју принципијелност."Ако негде пише да је минимум седам процената, већ годинама се питам како је могуће да се увек полази баш од цифре седам. Ако је нешто најмање седам, то би морало да значи да је интенција законодавца и порука да се испод тога не може ићи", поручио је Петровић.
Петровић је говорио о још једној ситуацији, која проистиче из начелних договора покрајинске и републичке Владе, а то је да се заједнички приступи изради најпре критеријума, а потом и новог закона који ће уредити финансирање надлежности Покрајине. "Закон о финансирању надлежности Покрајине треба да регулише део извесних прихода који се налазе у склопу ових седам посто. Изражавамо и даље нашу спремност да се договор који је начелно постигнут пре три недеље, али на жалост од стране републичке Владе још увек нема одговарајуће иницијативе да се део мешовитог тела који би заједнички приступио припреми овог закона - реализује. Нема никаквих индиција. Очекујемо да ће се то врло брзо учинити, или ће Покрајинска влада преузети иницијативу. И пред посланицима Покрајинске скупштине наћи ће се једнострани предлог Покрајинске владе, што не би било најбоље решење. Надамо се да то тога неће доћи."

Петровић сматра да нови састав Скупштине Републике Србије сада има прилику да према првој законској иницијативи покрајинског Парламента покаже одговарјуће поштовање, да обезбеди одговарајући третман и одговарајући приоритет у процедури. "Јер, већ буџет за идућу годину морао би бити "обојен" решењима која ми овде предлажемо и која по нама не могу бити спорна. Уколико републичка Влада, а потом и Парламент у одговарајућем разумном року не прихвате ову иницијативу, биће то још један сигнал, што не би било први пут, да се не поштује одговарајућа обавеза према Парламенту Војводине и грађанима Војводине", рекао је Петровић.

На седници је донесена Одлука о покретању и начину спровођења поступка емитовања дугорочних хартија од вредности ради јачања финансијског потенцијала Развојне банке Војводине. 
 
У уводном излагању, покрајински секретар за финансије Зоран Радоман је истакао:"Политички и финансијски ово је изузетно одговорна одлука. Њеним доношењем ствара се предуслов за јачање капитала РВБ, већинском власништву АП Војводине које би омогућило да се побољша њена тржишна позиција и обезбеди стабилан раст и успостављање финансијске стабилности. Доношењем ове одлуке исказује се одговоран став према покрајинским финансијским институцијама, а пре свега, одговоран став у погледу заштите акционара и депонената.
Постизање финансијске стабилности РВБ допринос је постизању стабилности целокупног банкарског система у Србији.
Доношењем ове одлуке шаље се порука како физичким и правним лицима, депонентима банке, тако и акционарима банке и потенцијалним инвеститорима да Покрајина има одговоран став према њима. Одлуком поручујемо онима који су својим наступима и коментарима претходних дана покушали да утичу на урушавање стабилности РВБ, да је покрајинска администрација решена да сачува своје финансијске и друге институције, да је спремна да доноси тешке и веома одговорне одлуке, а све у интересу грађана и привреде Војводине."

Војвођанска Скупштина донела је и Одлуку о измени покрајинске Скупштинске Одлуке о оснивању Војвођанског симфонијског оркестра, и дала сагласност на Одлуку о расподели добити за 2011. годину Јавног предузећа "Војводинашуме" Петроварадин. Посланици покрајинске Скупштине усвојили су и Извештај о пословању за 2011. годину Туристичке организације Војводине. Такође, на данашњој седници донесене је и Одлука о разрешењу досадашњег вршиоца дужности директора Дневник Холдинг АД за новинско издавачку делатност, те Одлука о избору председника и чланова одбора Скупштине АПВ. 

Најновије вести


Све вести

You are here


Контакт


  • Булевар Михајла Пупина бр. 16
    21101 Нови Сад
  • Аутономна Покрајина Војводина
    Република Србија
  • Телефон: 021/487-40-00
  • presbiro@vojvodina.gov.rs