Одражана јавна расправа о будућности железничког саобраћаја у АП Војводини

Нови Сад , 29. јун 2011.
-A A +A







Одражана јавна расправа о будућности железничког саобраћаја у АП Војводини.

Нови Сад , 29. јун 2011. .

Нови Сад, 29. јун 2011. - Покрајински секретаријат за привреду одржао је данас јавну расправу о будућности железничког саобраћаја и моделима железничког система у АП Војводини.Имајући у виду стање железничке инфраструктуре и возних средстава у АП Војводини, као и сталне захтеве привреде и грађана за квалитетним и редовним превозом у железничком саобраћају, Покрајински секретријат за привреду организовао је  јавну расправу у намери да се релевантни представници републичких и покрајинских институција, као и представници локалних самоуправа и привреде, упознају са могућим моделима организације железничког система у АП Војводини, који су анализирани  и предложени од стране стручњака из области железничког саобраћаја, као и да изнесу свој став по тим питањима.  Према речима потпредседника Владе АП Војводине и покрајинског секретара за привреду Иштвана Пастора, ревитализација железничког саобраћаја је не само питање на које за сада нема адекватног одговора, већ је то проблем са којим се ми још нисмо суочили. - Ако погледамо компаративна европска искуства, онда на неки начин имамо модел и правац у решавању задате теме. Са друге стране, свакодневно у ресорни секретаријат стижу захтеви и питања када ће се овај проблем решити, јер дневни захтеви за возним колима подмирују од 30 до 60 одсто привреде. Просечно дневно, у Војводини недостаје око 300 теретних возила,а код сезонског превоза и до 500. Потребе путника за железничким превозом задовољене су само 30 до 35 одсто. Због недостатка возних средстава у путничком саобараћају, дневно се у просеку откаже и до 40 возова. Локомотиве карактерише висок степен имоболизације, због чега је њихова искоришћеност само 20 до 30 одсто. Све то доводи до дужег задражавања теретних возила на утовару и истовару због чега се повећава обрт кола, смањује број расположивих вагона и прекорачује се прописано задржавање страних возова, због чега се плаћају девизни пенали другим железничким управама, објаснио је Иштван Пастор. - Просечна старост пруга у Војводини је још од времена Франца Јозефа, односно, 110 година и на већини је још увек у функцији иста доња подлога - рекао је Пастор и додао да је то један од кључних разлога зашто су данас возови дупло спорији него пре једног века, ниво безбедности је низак, као и поузданост система, а о смањеној превозној способности  да и не говоримо- истакао је Пастор.О стању и потенцијалима железничког саобраћаја говорио је проф. др Илија Танацков са Факултета техничких наука у Новом Саду. Како је навео, најозбиљинији проблем у железници се намеће кроз логистичке резерве, које сваке године "поједу" један буџет Србије, а о негативним еколошким размерама и привредним губицима се може само говорити.Саветник генералног директора ЈП "Железнице Србије" и члан савета за железнички саобраћај при Покрајинском секретаријату за привреду мр Милан Вучинић презентовао је резултате регионалних студија ревитализације железнице у АП Војводини. На јавној расправи присуствовао је и покрајински секретар за рад, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин.   
Ознаке:

Најновије вести


Све вести

You are here


Контакт


  • Булевар Михајла Пупина бр. 16
    21101 Нови Сад
  • Аутономна Покрајина Војводина
    Република Србија
  • Телефон: 021/487-40-00
  • presbiro@vojvodina.gov.rs