Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, среда, 02.06.2010

Округли сто ”Ка инклузивном образовном систему” у Новом Саду

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 2. јун – Заменик покрајинског омбудсмана за заштиту правадетета Марија Кордић учествовала је данас на округлом столу „Ка инклузивномобразовном систему-услови за спровођење Закона о основама система образовањаи васпитања".Говорећи о раду Покрајинског омбудсмана и заштитникаграђана уопште у слуачајевима угрожавања дечјих права, о расположивиминструментима за њихову заштиту, те дометима у остваривању права наобразовање, заменица Кордић нагласила да је држава дужна свој деци без разликеда обезбеди приступ образовању. Искуства Покрајинског омбудсмана у овојобласти указују на то да је у мањим срединама инклузија у школама прсутнија уодносу на градове: иако грађани у њима можда никада нису чули за овај појам,он се у пракси примењује на најнепосреднији начин.  Узистицање принципа инклузивног образовања као кључног за остваривањеједнаких могућности у образовању и остваривању људских права, Ибоја Гера,професорка на Високој школи струковних студија за образовање васпитача, говорилаје о теренском раду студената, будућих васпитача, у оквиру предмета инклузија уобразовању, наглашавајући да је рад на промени свести наставника по овомпитању један од кључних чинилаца да би инклузија заживела у пракси.
Осврћући се на педагошку праксу у светлу нових законских решења, Светлана Вујовић из Покрајинског секретаријата за образовање навела је да је нови Закон о основамасистема образовања и васпитања усклађен са постојећим антидискриминационимзаконодавством. Мера повећања праведности коју он предвиђа посебно је значајнаса аспекта увођења инклузије у школство јер предвиђа увођење педагопшкихасистената у школе, омогућава спровођење мера афирмативне акције, а по потребии јасних антидискриминаторних мера, навела је Вујовићева. Истраживачиз Центра за примењене европске студије Славиша Раковић посебно се осврнуо наинклузију као инструмент за изградњу социјалне кохезије и остваривањаљудских права, истичући да се у савременим друштвима образовање сматракључем повећања социјалне кохезије, будући да необразоване особе нереткозависе од социјалних давања, те су стога и подложније свакој врстидискриминације.Округлисто „Ка инклузивном образовном систему" у Техничкој школи „Милева МарићАјнштајн" у Новом Саду организовали су Фонд за отворено друштво у Србији иЕдукативни центр Рома из Суботице. Догађај је организован са циљем да сепокрене дебата о неопходним условима за обезбеђивање ефективног спровођењапринципа инклузије – укључивања све деце без разлике у систем образовања – уконтексту новог Закона о основама система образовања и васпитања и да сеистакне значај антидискриминаторних закона и институционалних механизама зањихово спровођење. Доследно спровођење принципа инклузије и недискриминацијеу образовању посебно је значајно за остваривање права друштвено рањивих имаргинализованих група у које спадају и деца.   

fixed-img