Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, четвртак, 08.07.2010

Представљен пројекат образовања на енглеском језику у војвођанским школама

08082010_jeges_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 8. јул –  На конференцији за новинаре у Влади Војводине,  покрајински секретар за образовање др Золтан Јегеш представио је пројекат " Образовање на енглеском језику у установама образовања на територији АП Војводине", чији је главни циљ  овладавање не само стучном терминологијом у сваком поједином програму, него и одличне језичке и комуникацијске могућности. Предвиђено је да се са спровођењем програма у основним школама и гимназијама крене следеће школске године, до када се очекује завршетак процедуре за стицање статуса огледног програма од стране Министраства просвете. Да би се програм успешно одвијао  важно је,  осим обуке наставника за извођење ове наставе,  одабира  ученика и формирања одељења, обезбедити и опремити и простор за рад. Истакнуто  је да је прва фаза примене овог пројекта предвиђена  у предшколском програму  већ за септембар ове године у ПУ "Радосно детињство" у Новом Саду, а Основна школа "Петефи Шандор " из Новог Сада биће прва у следећем циклусу која ће укључити овај вид наставе у свој програм.  Гимназија "Јован Јовановић Змај" увелико је одмакла у припремама, па је увођење двојезичне наставе предвиђено за септембар следеће године.Др Золатан Јегеш је објаснио да ће се у наставни план и програм укључити  међународни курикулум "Кембриџ" (ЦИЕ), једна од водећих образовних институција,  која ће омогућити међународне програме и курсеве за све нивое образовања  и васпитања, од предшколског до гимназијског. Говорећи о начину спровођења наставе, др Јегеш је објаснио да према правилницима Министарства просвете, ученици билингвалних одељења уче градиво на страном језику, на основу  плана и програма наставе на српском језику, а део наставе на енглеском језику у најмањем обиму од 30%, а највише до 45%  од укупног фонда часова на годишњем нивоу. Наставници морају поседовати знање енглеског језика најмање на нивоу Б2 заједничког европског оквира. –  Оваква двојезична настава постала је редовна пракса у свету, а код нас се уводи због све већих потреба комуникације на страном језику, али и због потреба деце страних представника и инвеститора у Војводини да несметано похађају школе и вртиће, казао је др Јегеш. Покрајински  секретар за образовање говорио је о резултатима истраживања Секретаријата о опремљености школа компјутерима. Анализа, рађена  у 83% основних школа у Војводини, показује да на 137.000 ученика има свега 4700 рачунара, што је у просеку 28 ученика на један рачунар. – На основу коришћења рачунара у основним школама у настави и за друге предмете, не само за информатику, потребно је да на један рачунар буде осам ученика, што показује да укупно у основном школству Војводине недостаје 15.800 рачунара, казао је др Јегеш и додао да уз овакав недостатак опреме тешко можемо да кажемо да ходамо ка развијеном информатичком друштву. Како у овој години буџетом нису предвиђена средства за опремање школа, др Јегеш је апеловао на локалну самоуправу да рачунарима опрема своје школе, али и да се у ову значајну акцију Секретаријата укључе велике фирме и организације.

fixed-img