Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, понедељак, 14.09.2009

Премијер Мирко Цветковић и председник Бојан Пајтић обишли радове на делу пруге Батајница-Голубинци

14092009_125_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 14. септембар – Премијер Владе Србије др Мирко Цветковић и председник Извршног већа АП Војводине др Бојан Пајтић обишли су данас, у оквиру активности поводом обележавања јубилеја – 125 година железнице у Србији и 15. септембра – Дана железничара Србије, радове на пружној деоници Батајница-Голубинци, на међународном коридору X. Ова пружна деоница, чија је модернизација у току, један од најзначајнијих пројеката у оквиру Програма обнова железнице ИИ, који се финансира из средстава Европске инвестиционе банке.

Овој значајној свечаности која је обележена радно, присуствовали су и потпредседник Владе Јован Кркобабић, министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић, градоначелник Београда Драгана чилас, као и многи угледни гости и представници републичких органа.
Званице су у друштву својих домаћина, генералног директора "Железница Србије" Милована Марковића и пословодства тог предузећа, путничким возом обишле пружну деоницу од железничке станице Нова Пазова до железничке станице Стара Пазова. Како је истакнуто, укупна вредност овог пројекта у оквиру Програма обнове железнице износи 80 милиона евра, док је вредност железничке деонице Батајница – Голубинци 30 милиона евра.
Премијер Србије Мирко Цветковић је истакао да ће републичка Влада наставити да подржава изградњу железничке инфраструктуре и модернизацију железнице са циљем да она поново постане средство масовног превоза.
Председник Извршног већа АП Војводине др Бојан Пајтић истакао је да је ова републичка Влада наследила изузетно тежак задатак – бригу о железницама које су деценијама биле запуштене у нашој земљи.
„Ми данас имамо ситуацију да на подручју Војводине 228 км железнице уопште није у функцији, а рецимо пре 155 година у околини Беле Цркве постојао је железнички саобраћај. Подржавамо напоре које "Железница Србије" и републичка Влада улажу у реконструкцију нашег железничког система, јер је он неопходан услов за развој наше привреде", рекао је председник Пајтић. Он је указао да је развој железничког саобраћаја неопходан и са аспекта многих предности које поседује у односу на друмски саобраћај. Железница нуди потребан комфор, далеко је рационалнија, јер се смањују транспортни трошкови, те самим тим ефикаснија и представља будућност развоја како Војводине, тако апсолутно целе Србије.
Прва пруга у Србији пуштена је у саобараћај 15. септембра 1884. године и повезивала је Београд и Ниш. Управо се тај датум сматра званичним почетком железница у Србији и даном железничара.
На деоници Батајница-Голубинци биће ремонтовано и изградјено укупно 31 километар пруге, укључујући и изградњу нове пруге у дужини од 7,4 километара од Старе Пазове до Голубинаца.Очекује се да овај посао буде завршен до краја ове године. Након модернизације пруге Батајница – Голубинци, брзина возова износила би и до 160 км на час.

fixed-img