Нови Сад, 9. октобар – У организацији Покрајинског секретаријата за локалну самоуправу и међуопштинску сарадњу, у Скупштини АПВ, одржан је састанак о развоју железничког саобраћаја на подручју Западно-бачког и Јужно-бачког округа. Организовање оваквог скупа усмерено је на успостављању заједничке сарадње локалних самоуправа и надлежних институција у области јавног железничког превоза, као и конкретизацији сарадње и активности које се одвијају након потписивања Протокола о сарадњи за ревитализацију железничке инфраструктуре. Такође и ради успостављања редовног путничког и робног саобраћаја, транспортне логистике и развоја туризма. Изражавајући задовољство присуством бројних предствника општина из ових војвођанских округа, помоћница ресорне секретарке Ержебет Шинковић је истакла да у Покрајинском секретаријату за локалну самоуправу и међуопштинску сарадњу овакав скуп оцењују веома битним, не само са аспекта међуопштинске сарадње, него и зато што ова област има стратешки значај за унапређење живота грађана у локалним заједницама у Војводини. Према њеним речима за решење бројних проблема у овој области на локалном нивоу потребно је да локалне заједнице усвоје развојне планове и пројекте, траже помоћ и подрушку не само домаћих, већ и страних институција и донатора.
Помоћник покрајинске секретарке за локалну самоуправу и међуопштинску сарадњу Иван Петровић нагласио је да охрабрује што су локалне заједнице иницирале овакав вид срадње . Изразио је уверење да ће се преузете обавезе из Протокола о сарадњи материјализовати кроз одговарајуће уговорне аранжмане са представницима „Железница Србије" и Министарством за инфраструктру у интерсу свих грађана овог подручја Војводине. Помоћник покрајинског секретара за привреду Синиша Исаков подсетио је да се у овом секретаријату, у Сектору за саобраћај, реаговало на иницијативе локалних самоуправа, грађана и предузетника покретањем израде студија ревитализације железница у одређеним регионима. Први регион био је Западно-бачки, чије су општине Апатин, Сомбор, Кула и Оџаци учествовале са 50 посто средстава у реализацији озбиљне студије урађене на Саобраћајном факултету у Београду. Уследиле су још две, у Јужно-бачком и Потиском региону. Према речима Исакова иницирање израде студија пошло се од предпоставке да у Војводини има роба и услуга традиционално окренутих железничком превозу, као и да постоји интерес грађана да се јефтино и квалитетно превезу до својих одредишта. Према мишљењу Исакова овако лоше стање железнице последица је вишедеценијске небриге, неосавремењавања и не улагања у њен развој, али и лошег одржавања.
Милан Вучинић из ЈП „Железнице Србије" навео је да у акциони план треба укључити и протокол о сарадњи са „Железницма Србије", општинама у региону, у које треба укључити и Министрство за инфраструктру. Потребно је успостављање конкретне оперативне међуопштинске сарадње за пројекте у областима унапређења саобраћајне инфраструктуре у складу са Стратегијом саобраћаја и транспорта Републике Србије. Вучинић је подсетио да у Западно-бачком округу живи 214 000 становника, у Јужно-бачком 520 000, што је 35 посто стновништва Војводине које је обухваћено овим пројектом, те предствља довољан разлог да се убрзано реализације.
/ Нови Сад, петак, 09.10.2009
Развој железничког саобраћаја у Западно-бачком и Јужно-бачком округу
