Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 19.11.2010

Саопштење Покрајинског омбудсмана: Право детета – основа развоја свести друштва

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 19. новембар – Светски дан детета, 20. новембар, обележава се бројним промотивним активностима широм света како би се скренула пажња на специфичност детињства, као и на посебност и потенцијал сваког детета. Истог дана се навршава 21 година од када је на Генералној скупштини УН 1989. године усвојена Конвенција о правима детета, документ у којем су на једном месту обухваћена сва дечја људска права. Захваљујући томе, Конвенција о правима детета постала је најважнији уговор о правима детета, а сви други међународни уговори о људским правима, чије су поједине одредбе посвећене правима детета, пратећи су документи у односу на ову Конвенцију.
Полазећи од ове чињенице, 25. маја 2000. године, усвојена су и два опциона протокола чији је потписник и наша држава: Опциони протокол уз Конвенцију о правима детета о учешћу деце у оружаним сукобима и Опциони протокол уз Конвенцију о правима детета о трговини децом, дечјој проституцији и дечјој порнографији
Радећи на подручју заштите, промоције, остваривања и унапређења дечјих права, покрајински омбудсман, Анико Мушкиња Хајнрих заједно са заменицом за заштиту права детета Маријом Кордић поводом овог значајног датума посетила Основну школу „Ђорђе Натошевић" у Новом Саду. Руководство школе, наставници и стручни сарадници упознали су их са током спровођења инклузије у систему редовног основног образовања. Том приликом наглашено је да је у циљу успешнијег спровођења инклузије, потребно остварити сарадњу школе, деце и родитеља, као и подстицати толеранцију и прихватање различитости код друге деце и њихових родитеља. Констатовано је да се у пракси постепено остварује циљ инклузивног образовања, да свако дете треба да буде у школи која га припрема да буде што самосталније и активније укључено у живот заједнице. Инклузивно образовање на тај начин усмерава пажњу наставника и школе као институције на дете, његове потребе и на обезбеђивање подстицајног окружења за учење.
Свесно изазова овог процеса, Министарство просвете формирало је Мрежу подршке наставницима и школама за увођење инклузивне образвоне праксе, од које пуно очекују како школе, родитељи и деца, тако и сви они који се баве заштитом људских права.
Покрајински омбудсман овом приликом подсећа све одрасле и саму децу да поштовање и унапређивање дечјих људских права представља окосницу слободног друштва, у коме се сваком детету признају сва права из Конвенције о правима детета, јер се хуманост друштва процењује управо преко односа његових припадника према деци. 

fixed-img